Wednesday, August 04, 2010

Subang Jaya

Holaaa!!

Okeh secara rasminya Ucop dapat kt Subang Jaya. Surat penempatan baru belum dapat tapi Pengarah Khidmat Pengurusan, JTK dah minit kan yang die kena melapor diri kat Subang Jaya. Ok laa dari Tapah kan. Tapi still lg jauh. Sian die. Kena keluar dr rumah awal gile dalam kul 6.15 laa mcm tuh. Secara tak lansungnye aku kena kluar awal jugak laa. Aku pegi keje tumpang makcik aku. Seb baik die keje kt KPT, leh laa aku menumpang kasih...ekekeke!!

Malam selase ari tuh aku ngan ucop gi ricky jalan untuk ke opis baru die. The only info yang kitorang ade opis tuh dekat dgn Subang Parade. Aku rase dh dekat 8 tahun aku tak pegi area sane. Lepas abes diploma terus tak jejak. Kitorang try lalu LDP, ok tapi kena lalu area yg jem kat Taipan tuh. Lebih kurang sejam perjalanan jugak laa. Aku tak sure sgt jalan die...ucop lagi laa takleh harap. Kitorang guna GPS...tapi GPS bongok nih dh buat kitorang sesat barat. Ntah sampai kemane dibawaknye. Aku taip Menara Consplant..alih2 keluar kt highway nak ke Ipoh. Ace gile aku dgn ucop dibuatnye. Last2 aku gunakan instict serta segala bentuk jalan yg aku boleh ingat, akhirnya sampai jugak aku kt Subang Parade. Opis ucop betul2 depan Subang Parade. Best okeh. Tapi ucop kate kalu aku best laa...die biase jek. Tapi sure makan mahal kan?? Nak cari tempat makan murah pun tak tau lagi katne. Sian laki aku!

Stesyen komuter kat belakang Subang Parade tuh jek. So aku suggest ucop naik komuter jek. Aku ckp naik tren tak penat sebab tak perlu drive/ ride ke tpt keje sebab ade org bawakkan. So kitorang decide untuk try naik tren. Actually ucop nih memang tak pernah naik kenderaan awam. Kalu naik pun mase zaman2 aku bercinta dgn die 8 tahun lepas. Itu pun sgt jarang okeh. Kitorang ambik tren kat stesyen Kajang. Tren adalah sangat penuh..kena berdiri all the way! Rase nak nanges..tapi seb baik aku pakai flat shoes..kalau pakai wedges mau meraung aku dlm tren tuh. Kitorang turun kt KL Sentral. Orang ramai ya amat. Seat tade. Berdiri laa kami secara berjemaah. Seb baik endon dpn ktorg nih turun cepat dapat arr duduk. Sampai stesyen Subang, aku ngan ucop melilau laa carik mane letak duduknye Menara Consplant ituh. Jauh okeh! Rase nak tercabut nyawe menapak. Cam menapak dari Kolej Cempaka/Kenanga ke Sek 2. Pada aku jauh laa tuh. Aku tengok laki aku steady jek. Lelaki stended arr...isap rokok terus tenaga ajaib datang. Apekah?!!

Dah abes tengok2, ucop ajak makan sebab kelaparan tak makan dari pagi. Singgah makan kt satu tpt ni namenye ape ntah aku tak ingat. Tapi ade nyonya2 laa bunyik die. Mahal okeh. kuih sebijik sembilan posen...gile ko!! Mahal nak mampos! air nescafe biase yg takde guna biji kopi obersea tuh pon kena tige hengget lebih. Tapi takpe laa...aku dh tak larat nak jalan lagi...makan je laaa!

Ktorang pusing balik naik tren ke KL tapi tak turun kt KL Sentral. Aku decide turun kat KL jek..maybe seat banyak lagi. Orang tak ramai sgt mcm kt KL Sentral. Dapat laa duduk. Skali sampai KL Sentral, tu diaa ambik ko orang ramai gile!! Seb baik aku dgn ucop naik kt KL. Sampai Kajang dalam kul 9.00 camtuh. So setelah dicampur tolak perjalanan dari Kajang ke Subang dan begitu juga sebaliknya mengambil masa lebih kurang dekat 2 jam walaupun dalam KTM nye website de tulis 58 minit jek. Mane taknye, tunggu keretapi dah satu hal. Belum kira stop kt each stesyen lagi yang ambik mase almost 5 minit. Kiranya banyak mase dibuang kerana menunggu.

So setelah berbincang balik akhirnya kata sepakat telah dicapai...UCOP GI KEJE NAIK MOTOR!!

Tapi motor tuh takleh jalan jauh sgt. Ucop ingat nk trade in dgn SYM...ok laaa kot untuk travel jauh setiap ari! So Sabtu nih aku nak pegi satu kedai motor kat Kapar...die kate leh trade in. Harge pun takde laa mengarut cam kat Kajang ni haa! Takpe laa try tengok canne nanti.
Inilah motor SYM yang dimaksudkan itu!

K laa ..adiosss!

No comments: